93 877 64 64|679 47 07 09

Casos reals Montepio

Dijous, 07 febrer 2019

07/02/2019 – Un mutualista de Montepio resident a Manresa va comprar un cotxe de segona mà a Barcelona, el va conduir cap a casa ben satisfet i el vehicle semblava en perfecte estat. Quan el va parar i engegar de nou, però, es va adonar que durant l’arrencada el testimoni d’avaria, que estaria indicant que l’aparell comprovava que no hi hagués errors, no s’encenia. Com que tenia coneixements sobre el tema, va obrir la part frontal del cotxe i va veure com algun murri, fent gala d’un virtuosisme fora mida, havia tapat el llum amb cinta aïllant de manera que no es pogués veure com indicava que efectivament hi havia errors.
El mutualista va venir a Montepio a exposar-nos el cas i vam considerar que abans d’anar més enllà i recórrer a accions legals portaríem el cotxe al negoci de compravenda que l’hi va vendre per donar-li l’oportunitat d’esmenar l’error. Dit i fet, el vehicle va ser portat al lloc de compravenda i va ser retornat després, suposadament reparat. En un gir inesperat dels esdeveniments, quan el va examinar, el nostre mutualista va comprovar amb sorpresa que continuava passant el mateix d’abans: el llum del testimoni no s’encenia. Va tornar a obrir la part frontal del cotxe i va veure el que passava. Si el primer cop l’encarregat de posar a punt el vehicle per a la venda havia fet gala de subtilesa i savoir faire i havia fet servir cinta adhesiva per tapar el llum, el segon cop no havia sabut trobar l’elegància amb què ens l’imaginem i el que es va trobar el dissortat comprador és que el llum havia estat trencat.
Després de trobar-se amb aquella reparació tan dràstica, el nostre mutualista, visiblement i comprensiblement indignat, ens va venir a demanar consell. En trucar al venedor i exposar-li el cas, la receptivitat que vam trobar per part seva va resultar estar en harmonia amb l’enfocament que donava a les reparacions dels vehicles amb què comerciava i en vam acabar rebent poc més que un bon grapat d’insults poc més enginyosos que la seva manera d’arreglar cotxes. Teníem, doncs, un cotxe amb problemes i un venedor que es negava a fer-se’n càrrec i que ni tan sols acceptava que fos responsabilitat seva. Davant d’aquesta situació, vam decidir demanar als sempre amatents Mossos d’Esquadra una mica del seu temps. El venedor va rebre una trucada seva en la qual li van comunicar que s’enfrontava a una denúncia per part del nostre mutualista amb la nostra defensa jurídica, que lluitaria pels seus interessos. No va caldre la denúncia. Feliçment, va coincidir que el dia que li van trucar els Mossos d’Esquadra el venedor s’havia llevat eixerit i prou bonhomiós i de seguida es va avenir a fer una transferència amb els diners que costava la reparació del vehicle, feta per un altre professional (tornar-l’hi a confiar a ell semblava massa agosarat). El nostre mutualista, ara satisfet per la batalla guanyada, ens va venir a veure molt content per agrair-nos el suport donat. A dia d’avui ens consta que el cotxe funciona i fa un bon servei.
—i per molts anys!