93 877 64 64|679 47 07 09

Guia indispensable per comprar un cotxe nou

Dijous, 07 febrer 2019

07/02/2019 – Comprar-se un cotxe de vegades pot resultar més difícil del que sembla. Hi ha molts factors a tenir en compte a l’hora de la seva compra, i no és per menys, ja que segons un estudi de Seat es tracta de la segona inversió més important després de l’habitatge.
El departament d’investigació de Mercats de Seat ha analitzat el procés que segueixen els compradors fins a la decisió final. 53 anys, li agraden els SUV i triga dos mesos a tancar la compra, així ha definit la marca el perfil típic dels nous clients del sector de l’automoció a Europa.
La compra del primer cotxe és una decisió molt important. És una barreja d’il·lusió i de dubtes que et porta a buscar consell i assessorament. Es calcula que aquests clients arriben a visitar fins a 10 concessionaris i parlen amb una mitjana de 15 amics i familiars a la recerca d’orientació. El 40% de les persones que adquireixen un cotxe per primera veure relacionen la compra amb motius laborals.
Però, què és el que ens porta a comprar un cotxe ?, què considerem important a l’hora de prendre la gran decisió?
Segons l’estudi, els motius que més pes tenen a l’hora de la compra són el quilometratge i l’antiguitat (55%) i l’increment de la seguretat, l’espai i la tecnologia, així com reduir el consum (20%). Encara que un nombre menor de persones l’atorguen a motius familiars (20%) o motius personals (10%).
Però encara que tinguem la decisió de comprar l’automòbil, el difícil ve a l’hora de escollir-ho. El procés s’allarga a vuit setmanes i mitja, on el client va canviant d’idea. Tot i les diferències, l’estudi va observar que la mida i la carrosseria (45%), la motorització (24%) i el preu (14%) són els primers criteris que es fixen a l’hora de comprar un cotxe.
La digitalització és un fet, i en la majoria dels casos ens beneficia facilitant i posant al nostre abast les nostres demandes. Però sembla que a l’hora de triar cotxe la balança està igualada, tot i que el el 56% utilitzi el configurador web del fabricant, gairebé la meitat segueix escollint el concessionari.
Només el 38% dels compradors poden permetre la compra amb els seus estalvis, és per això que avui en dia les marques financen la meitat dels cotxes que venen a través de les seves pròpies financeres, un percentatge duplicat des de 2003.
Les noves legislacions mediambientals que s’han aplicat en algunes ciutats europees han promogut una consciència ecològica que ha empès al 35% dels compradors a apostar per un vehicle híbrid o elèctric.
I si la moda dels SUV encara no estava clara, les decisions dels clients ho revelen. Per al 41% dels compradors el disseny és fonamental, i el 30% es decanta per una conducció elevada, un percentatge que es veu relacionat amb l’auge dels tot camins i l’èxit que tenen, ja que actualment aquest tipus de cotxe representa el 33% del total del parc mòbil europeu.

Font: La Vanguardia