93 877 64 64|679 47 07 09

La DGT presenta el seu Pla per a motocicletes i ciclomotors.

Dilluns, 05 agost 2019

Amb l’objectiu de reduir els accidents mortals entre un dels col·lectius vulnerables a les carreteres, els motoristes, la Direcció General de Trànsit (DGT) ha recopilat 17 mesures que busquen augmentar la seva seguretat.

La DGT fa anys que treballa en una sèrie de mesures per reduir la sinistralitat entre els motoristes.

Els conductors de motocicletes i ciclomotors són un col·lectiu vulnerable, ja que representen el 21% dels morts a Espanya. A més, són l’únic sector que ha vist incrementada la seva mortalitat viària aquest 2019. Enguany, es comptabilitzen ja 147 morts, 36 més que en el mateix període de 2018.

Per aquests motius, la DGT ha preparat 17 mesures per a la seguretat dels usuaris de motocicletes i ciclomotors. Les diferents àrees on es treballarà són: Educació i formació, Comunicació, Normativa, Seguretat, Infraestructures i Coneixement.

Dins de la Normativa, es recull el Pla de mesures especials per a la seguretat viària de motocicletes i ciclomotors 2019-2020. Aquest projecte és una actualització del Pla Estratègic per a la Seguretat Viària de Motocicletes i Ciclomotors de 2007. Segons el seu contingut, la sanció per no usar el casc serà més gran i hi haurà l’obligatorietat de l’ús de guants. D’acord amb això, en lloc de la pèrdua actual de 3 punts del carnet per no portar posat el casc, passaria a ser de 4 punts. També, Trànsit podrà obligar els motoristes a portar guants.

Aquesta iniciativa s’imposaria inicialment a la carretera, seguint l’exemple d’altres països europeus. Per exemple, França ja obliga els seus motoristes a portar guants, amb la idea d’estudiar si s’amplia la mesura a les ciutats.

El Pla per a motocicletes i ciclomotors: l’ús del coixí de seguretat s’ha de normalitzar.
A la reunió per aprovar les 17 mesures de la DGT, han estat presents representants d’algunes entitats com l’Associació Nacional d’Empreses del Sector de les Dues Rodes (ANESDOR) i l’Associació Mútua Motera. Tots dos, han assegurat que el futur en la seguretat dels motoristes passa pel coixí de seguretat. Tot i que aquest element ja està disponible al mercat, encara necessita una empenta perquè els usuaris de moto el coneguin i apostin per tenir un.

Segons les entitats, el casc es va popularitzar entre la societat civil gràcies als pilots de motociclisme. Ara, s’espera que ells mateixos siguin els que comencin a visibilitzar l’ús del coixí de seguretat en les competicions. Igual, la DGT i l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil (ATGC) treballen a normalitzar aquest element.

D’altra banda, el Pla de mesures inclou l’obligatorietat de classes teòriques presencials per a aquells que vulguin treure el carnet de moto. En el cas de voler obtenir els permisos AM, A1 i A2, s’establirà, a més de les 8 hores comunes, l’obligatorietat de 6 hores de formació presencial específica de continguts teòrics. El temari tractarà sobre factors de risc, tècniques de conducció i utilització d’equips de protecció. L’entrada en vigor d’aquesta mesura està prevista per a aquest any.

La DGT premiarà l’assistència a cursos de conducció segura.
Una altra mesura serà la bonificació amb 2 punts en el carnet per la realització de cursos de conducció segura. Aquesta decisió estarà inclosa en la reforma de la Llei de Trànsit, la qual es troba en tràmit per l’actual Govern en funcions. En el mateix sentit, es pretenen implantar cursos específics de seguretat viària per a col·lectius professionals de motoristes, que seran subvencionats.

Altres mesures són: la creació d’un grup de treball específic sobre col·lectius vulnerables i la constitució a la DGT de la Delegació de la Moto.

Finalment, es pretenen millorar les infraestructures. La idea és identificar els trams especialment perillosos per als motoristes i dissenyar mesures que facin la carretera més auto explicativa i visible. Un exemple seria la senyalització de traçat segur, que s’està duent a terme en fase de proves a La Rioja. A més, en vies urbanes, la DGT insisteix a seguir endavant amb rebaixar el límit de velocitat de circulació genèric de 50 km/h. a 30 km/h. en carrers amb un sol carril per sentit de circulació.

Font: autocasion.com

Més notícies:

La DGT comença a denunciar infraccions captades per drons

En lloc d’anar endavant anem enrere / C-55 · Publicat dilluns, 29 de juliol 2019

Només el 30% de conductors revisen el cotxe abans de les vacances

Abans de marxar de viatge, contracta una assegurança per a les teves vacances. Vull viatgar segur.

També pots contractar GO HAPPY CARD l’assistència personal en viatge, per tant sols 81€ l’any. M’interessa