93 877 64 64|679 47 07 09

Octubre es converteix en el mes de l’any amb més sinistralitat a la carretera

Dilluns, 04 novembre 2019

Aquest mes han mort 21 persones a la nostra xarxa viària. Des de l’1 de gener fins al 31 d’octubre de 2019, 153 persones han mort en 140 accidents mortals a les carreteres catalanes. El nombre de víctimes mortals representa una reducció del 9,5% respecte el mateix període de l’any passat.

Del conjunt de dades recollides, destaca la lleugera baixada del nombre de víctimes mortals comparat amb el mateix període de l’any passat. Pel que fa a les xifres d’accidents mortals, també hi ha hagut un lleuger descens respecte al 2018. Un 52% dels morts es produeix en cap de setmana o festiu. I si analitzem la franja d’edat, continua cridant l’atenció el gran nombre de víctimes mortals més grans de 65 anys, tot i que aquest octubre s’ha pogut frenar la tendència a l’alça. La demarcació de Barcelona encapçala la llista del nombre de morts per demarcacions, amb dues víctimes menys que l’any passat.

Pel que fa a l’edat de les víctimes mortals, destaca l’augment d’un 60% del nombre de morts dins la franja de 65 a 74 anys respecte al mateix període de l’any passat. Cal dir però, que durant el mes d’octubre s’ha aconseguit frenar aquesta tendència a l’alça. També val la pena destacar la reducció d’un 49% de les víctimes mortals dins la franja d’edat de 35 a 44 anys.

Quant als dies de la setmana, hi ha hagut 79 morts (52%) durant els caps de setmana o els festius. El cap de setmana que aquest any ha registrat més víctimes mortals ha estat el del 22 al 24 de març, amb 7 persones mortes per sinistre viari.

De les 153 persones mortes, un 37% són víctimes de col·lectius vulnerables: 39 motoristes, 8 ciclistes i 9 vianants. Convé destacar que, fins a aquest mes d’agost de 2019, el nombre de motoristes morts supera el de l’any passat, ja que en aquest mateix període les víctimes van ser 37. També se supera la xifra de ciclistes morts, ja que l’any passat, en aquestes dates, n’eren 2. Per tant, el col·lectiu de ciclistes i motoristes és un dels que més s’ha de treballar; no només ells han de ser conscients de la seva vulnerabilitat, sinó també la resta de conductors.

Font: Gencat