93 877 64 64|679 47 07 09

Per què augmenten les avaries de cotxe durant les vacances?

Dilluns, 05 agost 2019

Es preveu un increment del 5% en el nombre d’assistències respecte a l’estiu de 2018.

Molts són els que esperen ansiosament l’arribada de l’estiu per anar-se’n de vacances. Un temps de desconnexió de la rutina i per gaudir del que t’agrada fer. El cotxe s’ha convertit en un dels mitjans de transport més utilitzats per als desplaçaments de vacances, sobretot perquè brinda més llibertat i és més econòmic. Però, t’imagines que després de setmanes de preparació, el teu viatge es veu anul·lat per una avaria que podria haver estat solucionada amb una revisió prèvia o un bon manteniment del vehicle?

Es preveu un increment del 5% en el nombre d’assistències respecte a l’estiu de 2018, en què es van produir més de 82.000. Per això, el club d’automobilistes s’ha volgut avançar a l’esdeveniment i ja ha posat en marxa el seu dispositiu especial per a les vacances d’estiu, amb una cobertura global basada en un increment del 50% en el nombre de persones en el centre d’assistència, a més de la xarxa de proveïdors de serveis que suma més de 2.000 vehicles.

Si voleu viatjar en cotxe durant aquest mes, sigui quina sigui la destinació, l’important és arribar bé, sense incidències en el camí. I per a això cal tenir en compte alguns factors abans d’iniciar el viatge. Qualsevol problema mecànic durant el trajecte no només suposa un contratemps inesperat, sinó que, en el pitjor dels casos, pot arribar a provocar un accident. Així doncs, el millor és prevenir que curar o reparar.

Antiguitat del parc automobilístic i mal manteniment.
Espanya té un problema amb l’envelliment del parc automobilístic. Des de fa anys, el nostre país està a la cua d’Europa pel que fa a renovació de vehicles. I això és negatiu tant en termes mediambientals com d’accidentalitat a les carreteres, ja que com més recent és un cotxe menys contamina i major dotació tecnològica de seguretat equipa.

L’edat mitjana del parc de turismes d’Espanya supera els dotze anys de mitjana. És el valor més baix des del 2007, abans de l’inici de la crisi. Les conseqüències d’aquesta situació són moltes, i totes elles negatives. Aquesta seria la primera causa del constant increment d’avaries a l’estiu. A això cal sumar-li el mal manteniment general que els usuaris li dispensen als seus vehicles, especialment a l’hora de ser puntuals amb les revisions periòdiques i d’assegurar-se del bon estat del cotxe abans de fer un desplaçament llarg per carretera, i la manca d’inversió en infraestructures i el mal estat d’algunes carreteres, que provoca també que s’escurci la vida útil de molts dels components mecànics del cotxe.

Bateries, pneumàtics, accidents i motor.
Estudis, assenyalen que les bateries segueixen sent l’origen de la gran majoria d’avaries que impedeixen arrencar el vehicle. És important revisar aquest component quan detectem algun problema per començar a posar en funcionament el motor. Ens hem d’assegurar el seu bon nivell de càrrega i comprovar que els borns estan ben fixats, sense presència d’òxid (en aquest cas, podem intentar eliminar-ho amb un raspall metàl·lic). Al problema de les bateries, el segueixen els pneumàtics, un element vital en termes de seguretat, ja que és l’únic punt de contacte del vehicle amb l’asfalt, els accidents de trànsit i els problemes derivats del motor.

En el cas dels pneumàtics, és important que abans d’iniciar el viatge comproves que tenen la pressió recomanada pel fabricant i que el seu estat de conservació és bo. En aquest sentit, han de comptar amb una profunditat del dibuix d’almenys 1,6 mm (el recomanable és que arribi com a mínim 3 mm) i no han de presentar bonys o esquerdes. Encara que, en principi, les cobertes no tenen data de caducitat oficial, és poc recomanable que es mantinguin durant més de 10 anys, fins i tot encara que no s’hagin usat en excés i sembli que estan en bon estat. Per saber l’edat que tenen només cal mirar la data de fabricació del producte, que està indicada en el flanc.

Nivells i filtres.
Altres dels components que poden suposar un mal de cap durant el viatge són els líquids i els filtres del vehicle. Encara que tenen més fàcil solució, no pots oblidar-te de comprovar el nivell del líquid de frens, l’oli, el líquid de direcció, el refrigerant i el líquid per netejar el parabrisa. La comprovació del nivell s’ha de fer amb el motor aturat i en fred, i sobre una superfície plana. També és convenient revisar l’estat dels filtres de l’oli, aire i pol·len.

Font: La Vanguardia

Més notícies:
La DGT presenta el seu Pla per a motocicletes i ciclomotors.

La DGT comença a denunciar infraccions captades per drons

En lloc d’anar endavant anem enrere / C-55 · Publicat dilluns, 29 de juliol 2019

Abans de marxar de viatge, contracta una assegurança per a les teves vacances. Vull viatgar segur.

També pots contractar GO HAPPY CARD l’assistència personal en viatge, per tant sols 81€ l’any. M’interessa