93 877 64 64|679 47 07 09

Quatre cadiretes de cotxe suspenen l’examen de seguretat del RACE.

Dimarts, 29 octubre 2019

El segon informe de 2019 ha analitzat un total de 20 Sistemes de Retenció Infantil.

El RACE acaba de presentar els resultats del segon -i últim- informe de l’any sobre la seguretat que ofereixen els Sistemes de Retenció Infantil (SRI) llançats al mercat. En aquesta ocasió han provat 20 models, que se sumen als 35 analitzats en la primera onada de proves de 2019. Aquest estudi, que duen a terme conjuntament diversos clubs europeus d’automobilistes, vol ser una guia de compra per als consumidors.

Des d’aquest mateix any, els resultats s’expressen en estrelles, amb un sistema similiar al de les prestigioses proves de EuroNCAP. D’aquesta manera, els productes qualificats amb una estrella són els menys recomanables, mentre que aquells distingits amb cinc són els millors. Aquesta valoració s’atorga en les diferents proves a les quals són sotmesos i que analitzen la seguretat davant impactes frontals i laterals, ela manipulació, l’ergonomia, així com el contingut de substàncies perilloses, la neteja i la seva construció.

Dels vint SRI avaluats, 11 han aconseguit una qualificació absoluta de quatre estrelles; cinc han aconseguit tres estrelles; i quatre han rebut una única estrella. En aquests últims casos, el motiu de suspendre consisteix en el fet que tots presenten substàncies perjudicials en els revestiments tèxtils, que no s’ajusten a les directives europees establertes per a joguines.

Concretament, els revestiments tèxtils dels models Uppababy Mesa i-Size i Uppababy Mesa i-Size + i-Size Base contenen retardant de flama TCPP en una quantitat que supera el valor límit establert per a joguines a la Directiva 2014/79/UE. Per altre banda, els productes Hauck iPro Baby i Hauck iPro Baby + iPro Base inclouen naftalina. El valor mesurat en tots dos SRI està per sobre del valor límit permès.

L’informe també destaca l’excel·lent nivell de seguretat del model BeSafe iZi Kid X3 i-Size (per a nens de fins a 105 centímetres), que ha aconseguit la màxima puntuació en les proves d’impacte lateral i frontal, sent la cadira millor valorada des de 2015, any en què es van endurir les avaluacions.

Font: La Vanguardia