93 877 64 64|679 47 07 09

RDE: la nova normativa per controlar les emissions dels vehicles

Dilluns, 02 setembre 2019

Aquest diumenge 1 de setembre a entrat en vigor la nova normativa Reial Driving Emissions (RDE) per al mesurament de les emissions d’òxids de nitrogen (NOx) dels vehicles.

Reduir les emissions de la indústria automobilística és un dels grans objectius actuals. Durant els últims anys, s’han impulsat noves formes de mobilitat que busquen ser més respectuoses amb el medi ambient i acabar amb la dependència dels recursos no renovables. La popularització dels cotxes elèctrics i les restriccions que imposen cada vegada més ciutats per reduir el trànsit i la contaminació han empès a molta gent a apostar per l’ecomobilitat, però tot i que la electrificació està en plena expansió, els combustibles dièsel i gasolina segueixen sent els més utilitzats.

Per això el proper diumenge 1 de setembre, entrarà en vigor la nova normativa Reial Driving Emissions (RDE) per al mesurament de les emissions d’òxids de nitrogen (NOx) dels vehicles, després que en la mateixa data de l’any passat es posés en marxa el cicle d’homologació WLTP.

Per entendre-ho millor, ens vam traslladar l’1 de setembre de 2018 per explicar-vos què era el cicle WLTP i per a què servia. Les seves sigles signifiquen “Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures“, el que traduït a l’espanyol vindria a ser “Els Procediments Mundialment harmonitzats per a Proves de Vehicles Lleugers”. En altres paraules, es tracta d’un organisme internacional que estableix els procediments i el protocol que s’ha de seguir per mesurar l’autonomia, els consums i les emissions dels vehicles.

Aquest protocol es va implantar per substituir la normativa NEDC, que es va estar utilitzant des de 1990 per calcular els consums i emissions. Per fer els mesuraments, es realitzaven dues fases de conducció amb una velocitat de 34 i 120 km/h en un recorregut d’11 quilòmetres en 20 minuts. No obstant això, la Comissió Econòmica de les Nacions Unides per a Europa (CEPE) va creure que aquesta prova ja no s’adaptava a les circumstàncies actuals, de manera que la va substituir per la NEDC, que consisteix en 4 fases amb una durada total de 30 minuts, en la qual els vehicles recorren 23,2 quilòmetres i la velocitat mitjana és de 46,5 km/h i la màxima de 131 km/h.

D’aquesta manera, els consumidors com els fabricants podrien comprovar si els seus vehicles respectaven o no els nivells de CO2 fixats per la Unió Europea.

Ara, es posa en marxa el nou protocol RDE que, segons van informar les associacions Anfac,  Aniacam,  Faconauto  i  Ganvam, aquesta nova normativa és la primera de tot el món que es porta a terme de forma directa a la carretera i que pretén mesurar i controlar les emissions de NOx i de partícules en condicions reals de conducció.

De tota manera, aquestes organitzacions han apuntat que el “RDE no substitueix el WLTP”, sinó que el complementa. “Només Europa ha implementat controls d’aquest tipus amb límits d’emissions que s’aniran reduint amb el temps. Suposa un gran salt en l’avaluació de les emissions dels automòbils i afecta tots els vehicles de combustió”, han assegurat.

És l’estàndard més exigent del món i suposa un gran salt en l’avaluació de les emissions dels automòbils i afecta tots els vehicles de combustió. La indústria de l’automoció està plenament compromesa i en els últims 15 anys, la innovació tecnològica ha ajudat progressivament a disminuir els límits de NOx i de partícules dels motors dièsel. Els nous filtres són altament eficients i eliminen el 99,9% de partícules incloent les ultrafines. A més, els vehicles emeten fins a un 84% menys de NOx que vehicles de fa 15 anys.

Mario Armero, vicepresident executiu d’ANFAC, va ressaltar que “els fabricants han contribuït activament en el seu desenvolupament durant els últims dos anys i han invertit més de 50.000 milions en els últims 5 anys en millorar l’impacte mediambiental dels vehicles”. No obstant això, ha remarcat que el progressiu envelliment del parc automobilístic espanyol, amb 12,4 anys de mitjana el 2018, no permet que la reducció de les emissions de CO2, NOx i partícules que les noves tecnologies permeten i aquestes noves normes exigeixen arribin a la societat. “El veritable impacte en l’empitjorament de la qualitat de l’aire dels centres urbans prové de l’envelliment dels vehicles en circulació“, ha afirmat.

Segons l’opinió d’Ana Sánchez, directora general de Ganvam “l’important esforç inversor que escomet el sector perquè els vehicles de combustió compleixin amb la normativa anticontaminació ha d’anar acompanyada de mesures coherents que no confonguin a l’opinió pública, discriminant determinats motors i generant incertesa en l’usuari que vol canviar de cotxe perquè, en cas contrari, aquests esforços en innovació no tindran impacte en la millora de la qualitat de l’aire. Per això, és tan important remarcar al comprador que qualsevol model nou ara per ara compleix escrupolosament amb les exigències mediambientals més estrictes. Així s’impulsarà la renovació del parc, frenant el seu envelliment i millorant la qualitat de l’aire, ja que el que contamina és el cotxe antic”

Font: La Vanguardia

Més notícies:
RDE: la nova normativa per controlar les emissions dels vehicles.

L’assegurança del cotxe cobreix els danys naturals?

Compte enrere per perdre els descomptes a l’autopista.

 

Abans de marxar de viatge, contracta una assegurança per a les teves vacances. Vull viatgar segur.

També pots contractar GO HAPPY CARD l’assistència personal en viatge, per tant sols 81€ l’any. M’interessa